5 доказани метода за генериране на приходи от Facebook
Facebook, със своите 800 + милиона потребители, представлява огромна възможност за бизнес. Но първият въпрос, който всички си задават, е: „Може ли наистина да генерира пари?“ Ако сте чели някои от маркетинговите проучвания за Facebook през последната година, сте виждали примери на малки печалби на бизнеса, както и бум на електронната търговия и продажбите чрез споделяне във Facebook.
Ако вашият бизнес е готов да се насочи към печалби във Facebook, следващият логичен въпрос трябва да бъде: „Кое отличава печеливши от непечеливши Facebook маркетингови кампании?“
Първо, помислете за вашия модел за приходи. Какви стъпки ще накарат вашите потребители да купуват? Как да им привлечете вниманието? Как точно ще ги превърнете в купувачи? И къде е мястото на Facebook в маркетинговите канали, които вече работят за вас, като електронна поща, текстови съобщения и афилиейт програми? Съществуват известен брой стратегии, които компаниите използват, за да вършат ефективно бизнес във Facebook. Нека разгледаме пет от тях.
1. Електронна Търговия, базираща се на реклама
Маркетолозите могат да се възползват от възможностите за достигане на много хора и персонализираното насочване на рекламната платформа на Facebook. Те могат да създават реклами, които чрез клик водят направо на сайта за електронната търговия, заобикаляйки фен маркетинга изцяло. Директната реклама към сайтове като вариант е често пренебрегвана, но може да бъде печеливша и то веднага. Ако не сте 100% сигурни, че разполагате с времето и креативност, които са необходими за фен маркетинг, тогава тествайте рекламата директно – към-сайта като начало.
Например, Vamplets.com, която продава плюшени кукли вампири, постига възвръщаемост на инвестициите от 300% върху продажбите, като насочва директно към сайта за лектронната търговия още в първия месец, според представител на фирмата.
2.Фен Маркетинг Електронна търговия
Фен маркетинг означава да се продава на феновете, като се публикува от вашата страница на техните новинарски емисии (newsfeeds).
Фенове са по-отзивчиви, когато са придобити чрез реклами, отколкото чрез конкурси, съдържанието или по наследство. Анализът на данните през 2011 г. от компании като PageLever разкри, че много фен страници с над милион фена, достигат до 7% или по-малко от своите фенове. Някои страници имат стотици или хиляди фенове, които никога не са харесвали или коментирали публикация на стената, и не са въждали публикации на страницата от години.
Успехът при Фен маркетинга изисква видимост пред феновете ви, колкото се може повече, и EdgeRank има фактор на отпадане с времето. В някои случаи трябват нови фенове. Някои компании дори са предприели радикалната стъпка да започнат отначало, като саздадат нова фен страница и да добавят нови таргетирани фенове. С тяхното по-сложно и съвременно разбиране как да ангажират новите фенове, те постигат по-добри резултати, отколкото със старата страница.
Baseball Roses продава изкуствени рози, направени от истински бейзболни топки. Основателят на компанията Mark Ellingson обясни, че те са били неуспешни с Google AdWords, защото никой не е търсил иновативния продукт. Те са постигнали 473% възвръщаемост на инвестициите (ROI), инвестирайки в придобиване на фенове чрез реклами във Facebook.
Rosehall Kennel отглеждат и продават немски овчарки и са постигнали повече от 4000% възвръщаемост на инвестициите (ROI) върху средствата, изразходвани за придобиване на нови фенове, според собственика Елиът Робъртс. Нещо повече, те са видели по-малко искания за отстъпки и по-кратък цикъл на продажбите.
Ronando Long, основател на SuperHeroStuff.com казва, че когато компанията е започнала да използва Facebook през 2011 г., това е било единственото ново нещо, което те са правили, и техните приходи са се увеличили с 150%.
1 Comment